Friluftsliv og tur

Tag og Extra på topptur i Rondane - bilder!

Tidligere i høst, det vil si, snarere sen sommer, dro vi opp til Rondane for å gjete. Tag fulgte med som selskap, og lørdagen bestemte vi oss for å ta en topptur når vi allikevel var på et så flott...

Tur til Eriksbu

Søndag til mandag hadde min samboer og jeg en flott tur opp til Eriksbu. Vi tok med Tag og Extra, og været var strålende! Denne gangen valgte jeg å ha kameraet nede i sekken for det meste, ettersom...

Røysjø, en liten perle i Skoger

Lørdagen som var, bestemte min samboer og jeg oss for å ta med Tag ut i skogen og finne en plass å sette opp en gapahuk. Vi har lenge pratet om at vi ønsker å bygge en primitiv, men koselig gapahuk...

Ny tur i det flotte vårværet!

I går var en deilig og etterlengtet fridag. Etter jeg leverte fra meg passhunden jeg har hatt siden søndag, en border collie hannhund fra Colombia ved navn Poker (vært her før), dro jeg og ei venni...

Vår i skogen!

I går overvant jeg frykten min, og dro på tur i skogen Tag ble bitt av hoggorm for en tid tilbake. Jeg saumfarte bakken etter hoggorm, men etterhvert som jeg forsto at alle pinner plutselig var orm...

Blefjell 2016 - tanker og utstyrsliste

På denne turen her skal jeg koste på meg litt ekstra vekt til sekken. Vi har bestemt oss for å virkelig kose oss, og satser derfor på fersk mat og ikke bare kjedelig frysetørket mat. Jeg skal være ...

Planlegging av tur!

Planleggingen av høstens tur er i full gang, selv om det enda er et halvt år igjen! Det er rett og slett fordi jeg gleder meg så enormt at det kribler i hele meg. Det fine for meg er at venninnen m...

Ut på fjelltur til høsten

Som flere av dere som kjenner oss fra før av vet, så prøver jeg å komme meg på minst én langtur i året med en eller flere hunder, om jeg er alene eller med andre. I år planlegger jeg tur til høsten...

Tur i vårværet!

Nå har jeg endelig trua på at våren er her. Snøen smelter i litervis hver dag, og sola varmer for fullt. Endelig er skistedene så og si tomme for folk, skogen er tilgjengelig, og turene er rett run...

Tag på tur med vakre Lava

I går var jeg på tur med ei tidligere kollega og hennes ene hund Lava. Lava er en to år gammel bruksschæfer som trenes i Norske Redningshunder. Tag har savnet å ha noen å herje med, så vi tenkte de...

Deilige turer i vakkert vinterlandskap!

Nå som snøen endelig er her, har det vært på tide med noen reale turer så hundene kan hoppe og base så mye de vil. For dere som kjenner til butikkarbeid, vet dere at desember er en helt spinnvill m...

Hundeferie på Sørlandet!

Søndag for to uker siden dro jeg med meg Tag ned til Elise Frustøl, ei venninne av meg, og hennes border collie Ask. Denne uken skulle by på mye moro, og særdeles god miljøtrening for vesle Tag, so...

Blejell 2015 - Dag 2: Regn, tåke og vind

I går kom det så mange folk at alle rom i hytta ble fyllt opp! Det er alltid koselig med folk, men jeg følte meg veldig alene og utstøtt der jeg satt i hundedelen, mens jeg hørte skravling og latte...

Blefjell 2015 - Dag 1: Ankomst

Jeg var ganske så trøtt da jeg sto opp i dag morges. Etter å ha kommet sent i går fra instruktørkurset mitt var det bare flaks at jeg ikke sovnet igjen etter å ha slått av 06:30-alarmen. Jeg skulle...
Eva-Lena N. Buhaug

26, Drammen

Mitt navn er Eva-Lena N. Buhaug og jeg blogger om mitt liv med våre dyr, men hundene spesielt. Vi har én whippet, én staff, tre border collier og ei border collieblanding til omplassering, i tillegg til to katter, to barn på 8 og 10 år og kaniner til matproduksjon. Er utdannet innen hund og hundetrening, og jobber med dette. Holder kurs og show. Min store hobby er gjeterhund!